یلدا موزیک

ساخت وبلاگ

معاملات کالا از آغاز ورود به بازار بورس ایران، همیشه طرفداران خاص خود را داشته که اغلب، افراد درگیر این معاملات در بازار سنتی نیز بوده اند. معاملات پسته به‌صورت سنتی در بازار کالای ایران طرفداران بسیاری دارد. کشاورزان، انبارداران، تاجران پسته و … از جمله طرفداران محصول پسته هستند.

در مطلب «آشنایی با محصول پسته و راه اندازی معاملات پسته در بورس کالا» در خصوص آشنایی با پسته و معاملات پیشین پسته در بورس صحبت کردیم. با نزدیک‌تر شدن زمان معاملات پسته در بورس کالا، اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول در دسترس قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه معامله، کارمزد، هزینه انبارداری و … صحبت کنیم.

 

ورود پسته به بورس کالا

پسته در سال ۸۷ وارد معاملات بورس کالا شد. این محصول با چهار نماد معاملاتش را آغاز کرد؛ اما علی‌رغم پیش‌بینی فعالین بورس، این محصول زیاد موردتوجه قرار نگرفت و موجب حذف موقت آن از بازار سرمایه شد. در زیر می‌توانید ۴ نماد معاملاتی این محصول را مشاهده نمایید.

۱- پسته فندقی۳۰-۲۸طلاسبز زرند۹۶۱۲ (پست۹۶۱۲-۰۱)

۲- پسته فندقی۳۰-۲۸سبزدانه۹۶۱۲(پ) (پست۹۶۱۲پ۰۴)

۳- پسته فندقی۳۰-۲۸سبزكوير۹۷۰۵(پ) (پست۹۷۰۵پ۰۴)

۴- پسته اكبری۲۶-۲۴ت.دامغان۹۷۰۷(پ) (پست۹۷۱۰پ۰۷)

 

مخاطبان گواهی سپرده کالایی پسته

کلیه افرادی که در زمینهٔ تولید و صادرات محصول پسته فعال هستند، برای جلوگیری از نوسانات موجود در بازار می‌توانند از گواهی سپرده پسته استفاده کنند. همچنین افرادی که در مورد قیمت آینده این محصول، پیش‌بینی افزایش یا کاهش دارند، می‌توانند از طریق معاملات این بازار به سود دست یابند. درواقع هم فعالین بازار سرمایه و هم افرادی که در خرید و فروش پسته در بازار سنتی فعال هستند، می‌توانند در این معاملات شرکت کنند.

نحوه خرید گواهی سپرده پسته

سؤالات بسیاری در ذهن فعالین بازار پسته در بدو ورود پسته به بورس وجود دارد. یکی از این سؤالات این است که

چگونه اقدام به خرید گواهی پسته کنیم و چگونه پسته خریداری‌شده را تحویل بگیریم؟

برای خرید گواهی سپرده کالایی پسته لازم است افراد با مراجعه به کارگزاری‌ها، کد بورسی (اوراق بهادار) خود را دریافت کنند. پس از تکمیل ثبت‌نام و دریافت کد بورسی با واریز وجه کافی و تکمیل فرم درخواست خرید پسته از طریق بورس اقدام به خرید گواهی سپرده کالایی کرده و گواهی سپرده (قبض انبار) خود را دریافت کنند. افراد می‌توانند از یک روز کاری بعد از خرید گواهی سپرده پسته، محصول خود را از طریق حواله‌ای که از کارگزار خود می‌گیرند از انبار تحویل بگیرند یا در صورت عدم تحویل محصول تا زمان فروش یا سررسید نگهداری محصول در انبار، هزینه انبارداری را پرداخت کنند.

منبع : https://bashgah.com/blog/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7/

یلدا موزیک...
ما را در سایت یلدا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یلدا yaldamusicc بازدید : 86 تاريخ : 19 / 8 ساعت: